Itt a VW első sofőr nélküli, teljesen önvezető autója
A Volkswagen ID. Buzz AD tele van pakolva kamerákkal, radarokkal és egyéb érzékelőkkel.
A Volkswagen ID. Buzz AD tele van pakolva kamerákkal, radarokkal és egyéb érzékelőkkel.
A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált. A jelenleg a mesterségesintelligencia-fejlesztésekért felelős kormánybiztos arról is beszélt a HVG-nek adott interjúban, hogy a kormány „brüsszelező” politikája mellett miként vennének igénybe uniós támogatásokat.
Tesztüzemben még ül majd valaki a volán mögött.
Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől elvárható, hogy elkerüljön”.
A kínai Baidu Európában elsőként Svájcban kezdené el tesztelni az önvezető robotaxiját, de Törökországban is megvetné a lábát.
A gyártók ugrásra készen várják, hogy olyan autókat is tesztelhessenek, amelyekben már fékpedál sincs.
Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok igencsak komolyan veszik ezek fejlesztését. A kérdés tehát nem az, hogy tényleg lesznek-e ilyenek, hanem az, hogy mikor jelennek meg.
Isten szemének hívja a kínai cég a rendszerét, amelynek alapváltozata még a legolcsóbb, alig 4 millió forintba kerülő autójába is bekerül.
A Los Angeles-i Mike Johns a repülőtérre szeretett volna kijutni, ám a Waymo önveztő autója a parkolóból is nagyon nehezen talált ki.
A férfi majdnem lekéste miatta a repülőjárata indulását.
Ha igaz lett volna, amit a 2010-es években mondtak nekünk, akkor már tele lennének az utak önvezető autókkal. Mégsem tartunk itt, de miért, és mi most a legnagyobb feladat a szektorban? A válaszokat az üzletág egyik legsikeresebb cégével, a magyar aiMotive-val kerestük üzleti podcastunkban.
Alváshoz készülődött a sofőr?
A mentőknek hidraulikus feszítővágóval kellett kiszabadítani a nőt.
Egy ideig próbálkozott, azután meggondolta magát.
Egy évtizeddel ezelőtt az autóipari vezetők a 2020-as évek elejére ígérték a valóban önvezető autók tömeges megjelenését, a mostani céldátum 2035 körül van. A sofőr nélküli járművek diadalát az is akadályozza, hogy akadnak kiszámíthatatlan szereplők, például az emberek.
Egyszerre épít szuperszámítógépet Elon Musk két cége: a Tesla és az xAI is az Nvidia grafikus processzorait használja majd, amelyekből már most sincs elég a piacon.
A brit Wayve olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, amely képes kameraképek alapján meggyőzően élethűen rekonstruálni a valóságot.
Szalagkorlátnak ütköznek vagy éppen forgalommal szemben hajtanak.
Talán úgy gondolta, ha a kocsi magától is megy, akkor ellopni is egyszerűbb lesz.
Elon Musk egy emojival és egy cigivel reagált a füstbe ment tervre.